Gençlerin Fast-Food Tüketimi
- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Bu yazı üniversite okurken yaptığım bir araştırmamdan düzenlediğim bir yazım..Bu yazımda sizlere gençlerin fast-food tüketiminden bahsedeceğim..
İnsanlarda geçmişte
geleneksel beslenme alışkanlıkları hakimdir. Geçmişten günümüze beslenme
alışkanlıkları değişiklik gösterir.
Çünkü yaşam koşulları da zamana göre değişiklik göstermektedir. Yaşayış
tarzlarımız değiştikçe tüketim alışkanlıklarımız değişmektedir. Kültürel besinlerimizin yerini başka
yiyecekler almaya başlamıştır. Geleneksel beslenme alışkanlıklarımızın yerini
fast food tüketimi almaktadır. Ayaküstü beslenme olarak da adlandırılmaktadır.
Çalışılan işten arta kalan zamanın az olması ve kadınların çalışma hayatına
girmesinden dolayı hazır besinlere olan talep artmıştır.
Gıda tüketiminin
değişiklik göstermesinin en önemli nedeni kadınların çalışma yaşamına
katılımıyla ortaya çıkmıştır. Evde çalışan kadınların iş yaşamına atılmasıyla
zamandan tasarruf etmek, uygun fiyatlı olması ve işten yorgun dönen bireyler
için zor olması nedeniyle hazır gıdalara yönelim artış göstermiştir.
Türkiye’de aile içinde bulunan bireylerin çalışma hayatında yer alması, evde geçirilen zamanın kısıtlı olması, kadının çalışma yaşamında kamusal alana yönelmesi yemek yeme alışkanlıklarında değişiklikler yaratmaktadır. Çalışma yaşamına katılan bireyler evde yemek pişirme konusunda zorluklar yaşamaları nedeniyle dışarıda yemek yemek veya hazır gıdalara yönelim artmaktadır.
Türkiye’de fast-food
konusunda batıya yönelmiş olsa da hamburger, patates cipsi ürünlerden farklı
olarak döner, kebap, lahmacun, pide vb. hazır gıdalara talepte fazladır.
İnsanların bu hazır gıdalara yönelmesinin birçok sebebi de arkadaş ortamlarında
revaştadır. Daha çok gösteriş için tüketilmektedir. Kültürel olarak tüketilen
besinlerimiz sırf insanların gösteriş yapabilmeleri için ve lüks tüketim için
besinlerde farklılık göstermektedir. Kültürel besinlerimizin yerini pideler,
hamburgerler, kebaplar yer almıştır.
Ülkemizde fast-food
ürünler gençler arasında oldukça popüler hale gelmektedir. Hatta bunda
reklamların etkileri de oldukça fazladır. Televizyonda birçok ürünün reklamları
gençler için ilgi çekicidir. Gençleri evden ziyade dışarıda tüketmeye yönelten
bu reklamlar ortamları çeşitlendirir ve arkadaş çevresini arttırır. Ayrıca
dışarıda tüketim davranışı sosyo-ekonomik durumu da etkiler. Artık tüketim
ürünleri de sembol haline gelmiştir.
- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Yorumlar
Yorum Gönder